亡霊

4歳のわたしは、44歳の母の死体を見詰めていた。
そのときわたしは、母に取り込まれた。
母は死んでもわたしを離さなかった。
そのときわたしは、母を取り込んだ。
母は亡霊になったのではなく、母は生きて、わたしが亡霊となった。
母はわたしを生きている。
わたしの生は、母のものであり、母の死は、わたしのものとなった。
わたしは母を生きている。
わたしは死を生きている。
4歳のわたしは、44歳の母の死を見詰めていた。
そのときわたしは、本当の自由を知っただろう。
わたしのすべては母のものであり、母のすべてはわたしのものとなった。
ここにすべてが存在している。
完全なるすべてが。
でもわたしはこれから、死からも見放された亡霊となるだろう。
それがどういうものであるのか、わたしはこれから知ってゆくのである。

 

 

 

 

 

 

 

 

 I was staring at the dead body of my 44-year-old mother when I was four years old.
At that time I was taken in by my mother.
My mother died, but she did not let go.
At that time I took in my mother.
My mother did not become a ghost, but my mother lived and I became a ghost.
My mother is living.
My life is of my mother, and my mother's death has become mine.
I am living my mother.
I am living death.
I was staring at the death of my 44-year-old mother when I was four years old.
At that time I would have known the real freedom.
Everything is my mother's, all my mother's belongs to me.
Everything is here.
Everything is complete.
But from now on I will be a ghost disappeared from death.
I will now know what it is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Christian Löffler - Ghost