If you really don't want it.

君は行きたい処はないの?
Is there anywhere you want to go?
ぼくは此処にいたい。
I want to stay here.
此処はとても酷い地獄だけれど、それでも良いの?
It's a hell of a place, but is that okay?
…ぼくは知ってるさ。
...I know.
君はずっとずっと苦しんできたね。
I know you've suffered a lot.
ぼくは幸福な時もあった。
I've been happy at times.
君は幸福を知り、悲しみを知った。
You've known happiness and you've known sorrow.
君は幸福を知るほど、悲しみを知った。
The more happiness you know, the more sorrow you know.
君は幸福な時、愈々悲しかったね。
The happier you are, the sadder you are.
ぼくは幸福を恐れている。
I'm afraid of happiness.
君は幸福を感じるとき、罪を感じる。
When you feel happy, you feel guilty.
ぼくに罪はない。ぼく自身が罪なんだ。
I'm not guilty. I am the sin.
君は罪ではない。君は恐れだ。
You are not a sin. You are fear.
ぼくは恐れている。ぼくは衣服を恐れている。
I'm afraid. I'm afraid of clothes.
衣服が今日、夢の中でぼくに後ろから襲い掛かってきた。
The clothes came at me from behind in a dream today.
それは本当に酷い悪夢だ。
That's a really bad nightmare.
あれは真の心霊現象だ。
It's a true psychic phenomenon.
君は逃げた。
You ran away.
ぼくはぼくの部屋の中で逃げた。
I ran away in my room.
君を襲った衣服は黒っぽい色をしていたね
The clothes that attacked you were blackish in color.
うん、それは生きているようだった。
Yeah, it was like it was alive.
それは君の恐れだ。君の恐れは真に生きている。
That's your fear. Your fear is truly alive.
別の衣服が、玄関のドアの前に吊るされていて、そいつの胸には顔があった。
There was another garment hanging in front of the front door, and it had a face on its chest.
そう、幾つか顔があって、君はそれを邪悪なものだと感じた。
Yes, there were several faces, and you felt they were evil.
ぼくはその服を選んだことを後悔した。
I regretted my choice of clothing.
でもその衣服は、君が選んだ時は顔がなかったじゃないか。
But the clothes didn't have a face when you chose them.
うん,ぼくが顔を恐れたから、ぼくの衣服は顔を持つようになった。
Yeah, because I was afraid of my face, my clothes came to have a face.
君はずっとずっと、衣服に悩まされてきた。
You've always been bothered by clothes.
ぼくはずっと衣服を恐れて来た。
I have always been afraid of clothes.
衣服は,肉体を象徴している。君という霊的存在は肉体の全てを恐れている。
Clothes symbolize the body. You, a spiritual being, are afraid of everything physical.
肉体が存在するようになり、この世界に拷問の苦痛が存在するようになった。
When the body came into existence, the torment of torture came into existence in this world.
君がそれを恐れたからだ。
Because you fear it.
全ての肉体は、真に恐ろしいものだ。
All flesh is truly terrifying.
君が恐れなければ、肉体は何処にも存在しなかった。
Without your fear, there would be no bodies anywhere.
ぼくの恐れが、肉体というものを創造した。
My fear is what created the body.
肉体は、それはただそれだけで、生きている。
The body, on its own, is alive.
君の恐れは真に生きている。
Your fear is truly alive.
肉体は、ただそのものだけで、生命だ。
The body, just by itself, is life.
君は真に生きている。真に生きる者が創造するもの、それは真に生きている。
You are truly alive. That which is created by the truly alive, is truly alive.
僕を襲った彼らは、彼らは生きた死者だった。
Those who attacked me, they were the living dead.
君の恐れ、それは死に行くものたちだ。
Your fear, it's the dying ones.
今、それはぼくの中で生きている。
Now it is alive in me.
君はかつて、真の永遠の死者だった。
You were once the true and eternal dead.
ぼくは恐れた。
I was afraid.
きみは恐れた。
You were afraid.
永遠に生きるということを。
afraid of living forever.
そしてぼくらは、ぼくらの恐れそのものになった。
And we became our fear itself.
永遠に生きるというぼくらの恐れ、それがぼくらの夢(この全ての想像が具現化する現実)で、永遠に死に行く者たちを演じ続けているのさ。
It's our fear of living forever that keeps us playing the eternally dying in our dreams (the reality in which all this imagining materializes).
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
Scattle - Fight The Nightmare